Algemene voorwaarden Onderhoudsabonnement

1. Algemene voorwaarden Onderhoudsabonnement:

1. Onderhoudsabonnement, hierin is opgenomen:

1.1 Het éénmaal per jaar of éénmaal per 2 jaar uitvoeren van de noodzakelijke controle c.q. onderhoud volgens opgave fabrikant al naar gelang het type onderhoudscontract.

1.2 Het zo nodig afstellen van het toestel.

1.3 Het zo nodig bijvullen van de installatie.

1.4 Voorrijkosten en arbeidsloon voor het verhelpen van storingen in het toestel met uitzondering van warmtewisselaars.

1.5 Het verhelpen van verwarmingsstoringen binnen 24 uur na melding. CV storingen op werkdagen, gemeld voor 17.00u, worden voor zover mogelijk nog dezelfde dag verholpen. In het stookseizoen geldt dit voor meldingen tot 20.00u. Warmwaterstoringen zullen naar gelang de drukte opgepakt worden op volgorde van melding en urgentie.

2. Niet in het abonnement opgenomen/inbegrepen:

2.1 Reparaties aan de cv-installatie buiten het toestel (geen voorrijkosten) of waarbij de storing te wijten is aan een oorzaak buiten het toestel.  

2.2 Reparaties niet behorende tot de cv-installatie.

2.3 De kosten van de te vervangen materialen en/of onderdelen.

2.4 De arbeidstijd, welke noodzakelijk is voor het vervangen van het totale toestel,  warmtewisselaar of (warm)boiler.

2.5 Vervangen van installatiedelen, welke zich buiten de ketel bevinden en noodzakelijk zijn voor de goede werking van het toestel.

2.6 Storingen die het gevolg zijn van verkeerd gebruik, nalatigheid, of door werkzaamheden door derden.

2.7 Onvoorziene storingen in de gas-, stroom- en/of watervoorziening.

2.8 Het buiten de onderhoudsbeurt laten bijvullen en/of ontluchten van de cv-installatie.

2.9 Ontkalken van de warmtewisselaar of boiler.

2.10 Als het toestel of delen daarvan niet goed bereikbaar zijn door externe omstandigheden zoals kastombouw e.d.

2.11 Extra kosten als er geen gelegenheid gegeven is om een storing tijdens de normale arbeidstijden op te lossen.

2.12 Als er spoed geëist wordt, terwijl de storing zich al vaker heeft voorgedaan.

2.13 Als er een defect onderdeel geconstateerd wordt, deze niet vervangen mag worden en dit in een later stadium alsnog moet gebeuren.

2.14 Als er onterecht een beroep op ons is gedaan, zoals met opzet buiten de normale werktijden een beroep op de storingsdienst doen, waarbij achteraf blijkt dat deze storing al langer bestond.

3. Garantie op onderdelen of Cv-installaties:

3.1 Op de door ons geleverde en gemonteerde onderdelen tijdens een reparatie verlenen wij drie maanden garantie, welke zich beperkt tot herleving van genoemd onderdeel.

3.2 Op niet door ons geleverde onderdelen verlenen en verzorgen wij niet de garantie-afwikkeling of anders overeengekomen, eventuele kosten hiervoor zullen apart in rekening worden gebracht.

3.3 Gebruikte onderdelen worden niet retourgenomen of gecrediteerd. Na vervanging van een defect bevonden onderdeel, waarvoor de monteur altijd toestemming vraagt, is restitutie niet mogelijk.

3.4 Bij installatiewerk is de garantie twee jaar op de montagewerkzaamheden. Op de materialen en/of onderdelen is de fabrieksgarantie van toepassing.

4. Schade en aansprakelijkheid:

4.1 Technisch Buro Sora is slechts gehouden aan het verhelpen van een eventuele storing en aanvaard geen aansprakelijkheid voor schade welke direct is ontstaan ten gevolge van een storing, installatie of reparatie.